Jaha ja

0kommentarer

Då va snart måndagen över å snart e de tisdag å de e dags å åka ner till Lerum igen. Måste dagarna gå så fort när man e hemma? Önskar ibland att dem kunde gå lika segt som de gör när man jobbar.
Snart kommer gubben hem också från fotbollen, å så sa han kolla på en till match fast på tvn. Suck med denna boll. Visst e de gott när han åker iväg å kollar boll på kvällen för då kan jag få chansen å få lite egen tid när den lille väl har somnat för natten. Men de beror ju helt på när han somnar å gubben åker iväg. Så idag blev de inte så jätte mycke egen tid =( Tråkigt, men men va ska man göra?
 
Igår va de ju visning på våran lägenhet. De hade bara vart 3 stycken som hade ringt å anmält att dem skulle komma å kolla, men de hade kommit 6 stycken. Kändes ganska lite men de e väl så när de bara e en 2a.
Än så länge va vi vet så har vi fått de som lägenheten ligger ute för, så vi får väl vänta å se om vi hör nåt imon från mäklarn. Hade ju vart gott om man kunde fått lite mer, men vi får vänta å se. Är för tillfället glad att de ens va en som hade lagt bud på den. Kände mig lite nere igår å hade en konstig känsla i magen av att vi inte skulle få nåt överhuvudtaget.
 
Annars idag har vi tagit de rätt lugnt på fm. Skulle egentligen åkt upp till pappa idag för å fått däcken bytta för de kom man ju på igår att jävlar när skulle de va gjort å fick googla fram de. Men som tur va så ringde jag först så jag inte bara hade åkt för han mådde tydligen inte så bra =( Problem med magen. Så vi skulle höras imon så nu får vi hoppas på att han mår bättre imon å orkar byta mina däck, för imon e sista dagen :/
Så istället för att åka dit då så blev de lugnt här hemma. Lillamn har ju börjat små krypa lite nu å ålar sig fram mer å mer nu i en hastig fart. Så nu kan man verkligen inte ta de lugnt längre ;) Nu får man försöka hålla koll på han nästan hela tiden. Så efter en stund här i morse när jag vänt bort huvet å hör hur han börjar å gny lite smått å slänger iväg en blick för å kolla va han gör då va han på tvbänken å försökte resa sig men kom bara upp på knä å tog spanet in där för å se va som fanns där. Hehe sötnöten va fort de går nu. Från att bara ligga på golvet å gny lite så fort han inte når sina leksaker för att han kastat dem för långt bort till för en vecka sen då han började med dem små krypstegen i min mammas säng å nu idag ska man börja resa på sig lite. Nu går de undan, å redan nu på söndag är det bara 1 månad kvar till han fyller hela 1 år. Va hände där?
 
Senare vid halv 11 så tog vi en sväng till Coop för å handla lite å köpa blöjor. De har gått åt lite många blöjor nu under denna veckan då lilleman vart dålig i magen. Så en 3-4 bajsblöjor om dagen har de gått åt, extra. Efter att vi kom tillbaka vid halv 12 så kände jag att de inte va nån ide å gå upp med allt plus barnvagn plus Loke, så då körde jag ner bilen å sprang upp med handlingen å körde sedan upp bilen å packa ut vagn å barn. Vi skulle ju möta en kompis å hennes dotter kl 12 för en promenad. Så de fick bli lite tidigare för våran del. Sen blev de en promenad på nästan 3 timmar =) Sovande ungar å tjötande morsor ;) Visst att ungarna inte sov så länge men dem satt rätt lugnt i vagnarna hela vägen. Sen va de hem å äta lite å busa lite med pappa när han kom hem från jobbet å innan han skulle iväg på match.
 
Så nu sitter jag här för mig själv å skriver som jag velat göra många kvällar å nu har jag äntligen tagit mig tiden för de =) Visst att dem blir lite tråkiga utan bilder men har inte orkat å lägga in några från mobilen som de blivit en del på. Så får väl se när man ska orka de. Å snart får nog systemkameran komma fram igen för lite roligare bilder =)
 
Nu ska jag nog ta min bok å försöka läsa lite inanna man somnar så jag får den färdig läst så jag kan börja på 3je boken sen som e den sista. Men först ta ut linserna.
Så natti natti så hörs vi =)

Kommentera

Publiceras ej