Va fort denna vecan gick

0kommentarer

Den gick nästan lite för fort tyckte jag.
 
Efter städningen här i fredags så ringde jag kusinen för å kolla läget med lilleman hur allt hade gått å hur de skulle bli om vi skulle hämta han eller inte. Men allt hade gått jätte bra å vi behövde inte komma å hämta han, så då bestämde vi oss för att åka till min pappa å hans tanta med barn å grilla å gotta oss ordentligt. Så så blev de =) De blev grillning, massa tjöt, dricka gott å spel. Kvällen slutade inte förän vid 2 på natten, då sa vi god natt.
Dagen efter vakna man tidigt men kunde somna om igen efter stund, så man gick inte upp förän kl va närmare halv 10. De va längesen man kunde ligga så länge i sängen. Väl uppe så väntade en jätte frukost som pappa å Maria hade gjort, de händer ju inte heller ofta att man går upp till ett dukat frukostbord.
Sen blev de lugnt ett tag med chill i soffan med tjöt å skratt.
Vid halv 2 ungefär åkte vi från min far för att köpa nån blomma å lite påsk godis till min gravida kusin å som tac för hjälpen att dem haft Lilleman. Vi skulle va där kl 15, men vi kom lite tidigare, å de va fullt håll igång på kusinen som höll på med maten när vi kom. Fast hon va väldigt tyst, men fick höra då att den lille låg å sov. Han hade typ precis somnat på soffan, men de räckte att min gubbe gick upp å satte sig i soffan så vakna han till. Å man riktigt såg hur trött han var, hängde inte riktigt med på va som hände å helt plötsligt så va både mamma å pappa där. Men han piggnade till sen lagom till när vi skulle äta såklart.
Vid 5 tiden fick ta å röra oss hemåt, då man visste att den lille skulle somna i bilen (som han alltid gör) så ville vi inte åka för sent heller. Så då fick vi tacka för allt å bege oss hem.
Väl hemma så blev de väldigt lugnt å packa upp allt som man hade haft med sig iväg för både stora å små, å vid 8 tiden va de läggdags för den lille. Efter gröt å ombyte så gick jag in å la han i sängen å de tog nog inte mer än 5 sekunder så sov han. Han har inte haft de lätt hos Emma då han knappt har fått sova nåt på dagarna, hehe.
 
Söndagen blev de en promenad för hela familjen ner till knalleland. Shoppa lite å handla lite, sen en promenad hem. Sen tog vi de väldigt lugnt hela familjen, så de hände inte så mycke mer den dagen.
Sen måndag å tisdag vet ni ju för de har jag redan skrivit om ;)
 
Onsdags blev de jobb, men efter jobbet när jag kommer hem (ner till mamma) så står inte min bil på pareringen, men trodde väl att den står väl där nere då. Men nä, inte de. Gött tänkte jag då å tänkte att då kanse man får va lite för sig själv lite ensam lite egentid. Ser att dörren är låst när jag kommer å tar fram nycklarna men ser då att  mamma har ingen hemnyckel på sin nyckelknippa. Suck. Men de gjorde inget för de va ju så gött väder ute. De va ju en jäkla tur att jag iaf hade kissat innan jag åkte från jobbet.
Så de blev en cigg å fram med mobilen å kolla runt lite på olika saker.
De blev en eftermiddag å kväll på mammas framsida med en cider å njuta av vår vädret som äntligen kommit.
Å de va så gott å de e såna dagar jag kan känna att jag saknar lilla Lerum. Å bara kunna sitta ute så å folka man känner kommer förbi å stannar till å pratar å en massa annat.
Onsdagen va en helt perfekt dag/kväll
 
Torsdagen va de jobb igen å sen när man kom ner till mamma va de till å packa allt å göra sig i ordning för att åka till min moster som fyllde 50 år. Blev bjuden på god middag å tårta plus att vi fick se (tror nog de va första gången som jag ser de) paniken i mosters ögon. När jag tänkte att jag skulle resa mig för å säga att vi skulle dra oss så ser man ett jätte tåg med folk som kom gåendes mot oss å så hör man moste: Å harre jävlar! Man ollar upp ser detta överraskade ansikte, men så ser man hur smailet avtar å de blir panik, här får vi ju oss plats säger hon i panik å springer mot dörren för å stoppa folket. Men de gick väl sådär, dem slet upp dörren å börja sjunga för henne å hon står i hallen å säger: Ut i lokalen ut i lokalen.
Hehe ja de va en rolig eftermiddag/kväll de också. Hon lyckades få ut alla i lokalen iaf å sen blev de nog en sen kväll för dem tror jag =)
För min del blev de den långa resan hem ( å hela 6 mil ) till gubben.
 
Oj va långt detta blev. Som sagt kanske ska försöka å skriva lite oftare så de slipper bli så här ;)
Nu ska jag ner till tvättstugan å kolla tvättid för å se om man kan få nåt tvättat innan vi ska åka.
Ja idag blir det dop för min brors dotter =) Ska försöka komma ihåg å skriva om de sen eller imon.
Så får ni ha de så bra så länge

Kommentera

Publiceras ej